Friday, December 8, 2006

Vi er på plass

Endelig. Tirsdag denne uka inntok vi huset som i mange år har blitt kalt Svartlien. Dette navnet er historie. Skrattlamoen er kommet for å bli.

Skrattlamoen bokollektiv består av fire journaliststudenter. Kun fire. Disse er: lillebror Morten, storesøster Siri, mor Eva og far Gunnar.

Morten er den opprørske i familien. Han er stadig i opposisjon, men er en flott gutt.

Siri er solstrålen fra Klæbu. En myndig søster som vil bli en god mor med tid og stunder.

Eva er mor i huset. Vi kaller henne Skratt. Hun passer på at alle har det bra, og er delvis opphav til bokollektivets nye navn.

Gunnar er far og sjefskokk. Han tar sin familie i forsvar i alle sammenehenger. Far kom på navnet Skrattlamoen.

Alle fire har sitt opphav langt fra Bodø, men vi har nå funnet hverandre og skapt et hjem.

Alle er enige om at øl er godt.

7 comments:

Anonymous said...

Det er en ære å være den første som legger igjen en kommentar på bloggen deres. Jeg støtter fult ut at dere skifter navn. Og hvilket navn!!! Tror dere kommer til å bli en riktig så fin familie:) Jeg skal komme på besøk i Skrattlamoen i løpet av helga. Å æ glær mæ;)
Ps. jeg liker også øl, så er det sagt;)

IMG said...

Personlig likte jeg den syndige undertonen(overtonen) Svartlien ga, men siden de tidligere beboerne ikke grodde djevelhorn, så får jeg vel akseptere navneskiftet. Forøvrig vil jeg legge til at det er fullt mulig å gå seg bort i Trondheims minste bydel.

Anonymous said...

Gratulerer med innflytting og ny blogg! Dere skal ikke se bort i fra at Sørlandet vil lansere sin egen blogg i nær framtid. Ska æ låv dæ!

Silje said...

Gratulerer så mye med bokollektivet Skrattlamoen! Dere tre andre kjenner jeg ikke, men oppfordrer dere til å ta godt vare på Skratt Eva:) Hvis Eva ikke har fortalt dere om hva Eva-fot er og hva dette førte til i 1.klasse på vdg, er det på høy tid! Goooood jul:)

Aasa said...

En vakker dag må du vise oss bilde av Skrattlamoen, Eva!

Anonymous said...

For en flott, kanskje en smule depressiv, og mørk hjemmeside da dere!! God jul, runk og pul fra Astrid Anker Hansen:) Sees om tre uker!

Andrea said...

Deilig å høre at dere har kommet på plass og trives. Men jeg må jo som gammel beboer pirke litt. Huset hadde hett Svartlien i 2 år, ikke mange....eller det er jo et definisjonsspørsmål. God jul alle fire, gleder meg til å kommepå besøk til våren!